Kulturugen vil bruge sponsorpenge til et stort åbningsarrangement

Onsdag, 07/11/2018 08:33

Jutlander Bank støtter Kulturugen med 250.000 kroner i 2019

AARS: Kulturugen Aha i uge 10 2019 kan nu blive skudt i gang med et storstilet arrangement.
Formanden for Kultur- og Fritidsudvalget Asger Andersen (S) havde det store smil på, da han tirsdag formiddag kunne afsløre en hovedsponsor for kulturugen næste år. Afsløringen foregik på et kulturelt rigtigt sted, nemlig blandt kunsten på Vesthimmerlands Kunstmuseums udstilling.
- Efter at have evalueret resultatet for i år, så kigger vi nu videre ud, og derfor er vi rigtig glade for, at Jutlander Bank har valgt at samarbejde med os, siger Asger Andersen.
- Vi glæder os over, at Jutlander Bank støtter Kulturugen Aha med 250.000 kroner. De 150.000 kroner vil vi bruge til et stort åbningsarrangement, lovede Asger Andersen straks.
Planen er, at der skal laves tre tæt forbundne arrangementer, gerne i "skæve" rammer. I år foregik åbningsarrangementet blandt landbrugsmaskiner på erhvervsskolerne Aars.
- Jeg forestiller mig, at vi laver noget i tre virksomheder. De må gerne ligge i gåafstand fra hinanden. Samtidig er vi ikke bange for, at arrangementerne skal foregå i "rå" rammer, uddyber Asger Andersen.
Der er ikke lagt noget fast om, hvor det skal være, eller hvilke typer virksomheder det kan være.
- Faktisk vil vi gerne have, hvis virksomhederne selv henvender sig og fortæller, at de godt vil være med og har rammerne, forsikrer Asger Andersen.
Ud over pengene til åbningsarrangementet så er det tanken, at 50.000 kroner af sponsoratet skal øremærkes arrangementer for de unge, og de sidste 50.000 kroner skal bruges til markedsføring.
Blandt kritikpunkterne fra den første Kulturuge Aha er, at der var for lidt for de unge. Det tages der nu højde for med de øremærkede penge.
- Jeg kan også forestille mig, at vi gør det til en tradition med de store åbningsarrangementer, siger Asger Andersen.
Den slags vil dog kræve, at der også til den tid er sponsorer, der vil være med.
- Vi har ikke lovet noget. Men det er før set, at et godt samarbejde kan blive til mere, tilføjer ordførende direktør Per Søndergaard, Jutlander Bank, med et skævt smil.
Ordet er dit
CAPTCHA
Vi har brug for din hjælp til at forhindre spam, det eneste du skal gøre er at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot"